Japonská automobilka Honda a společnost Helm.ai Inc. se sídlem v Redwood City v Kalifornii budou spolupracovat na vývoji pokročilých asistenčních systémů (ADAS) pro sériově vyráběné modely vozů Honda, které by měly být uvedeny na trh do roku 2027, uvedly obě firmy ve společném prohlášení.
Cílem Hondy je prohloubit ještě více vývoj end-to-end (E2E) technologie řízení, která umožňuje částečně automatizované zrychlování a řízení jak na běžných silnicích, tak na dálnicích. I přes to, že platforma Hondy pod označením NOA (Navigate on Autopilot) využívá E2E architekturu, její rozšíření a zdokonalení je pro Hondu klíčové. Snaží se tak dohnat průkopníky v oblasti softwaru pro asistenci řidič, jako jsou SuperCruise od General Motors, Autopilot od Tesly nebo God’s Eye od BYD.
Využívána bude kompletní softwarová AI platforma Helm.ai v reálném čase a rozsáhlé modely pro automatické označování dat a generativní simulace pro vývoj a ověřování. Helm.ai poskytne celý svůj produktový balík zaměřený na autonomii na dálnicích i ve městech, včetně systému pro vnímání okolí (Helm.ai Vision), AI pro predikci trasy v reálném čase založené na vizuálních datech (Helm.ai Driver) a generativních simulačních modelech (VidGen-2, GenSim-1, GenSim-2 a WorldGen-1). Tyto systémy v reálném čase, ale i v offline základním modelu, jsou poháněny technologií Deep Teaching™ od Helm.ai, předtrénované na rozsáhlých, různorodých a multimodálních datových sadách, a lze je dále přizpůsobit specifikacím Hondy.
„Tato spolupráce podporuje cíl Hondy nabídnout bezpečné a cenově dostupné technologie autonomního řízení našim zákazníkům po celém světě,“ uvedl Mahito Shikama, vedoucí divize Software Defined Vehicle Business Supervisory Unit ze společnosti Honda.
Honda investuje do Helm.ai od roku 2021, přičemž do rané fáze financování vložila minimálně 30 milionů dolarů. Tento soukromý startup, který se specializuje na kamerové systémy pro počítačové vnímání a simulační software, byl založen v roce 2016 a získal více než 100 milionů dolarů. Kromě Hondy spolupracuje i s dalšími automobilkami a dodavateli autokomponent.