web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Německé autonomní minibusy budou používat české systémy Passengera

Společnost Passengera oznámila, že vyvinula komplexní palubní systém pro autonomní minibusy německé firmy HOLON, které dosahují úrovně autonomie L4 (bez řidiče). Technologie české firmy bude nasazena nejprve v Hamburku, později i v dalších městech Evropy, USA a na Blízkém východě.

Palubní systém zajišťuje informační služby pro cestující, správu vnitřních i vnějších displejů, kamerový systém, detekci počtu cestujících, zvuková i obrazová hlášení, a také komunikaci s cloudem. Součástí je také cloudová platforma pro centrální správu vozidel, která usnadní zavádění flotil v dalších regionech.

„Cestující se musí cítit bezpečně, ale zároveň být neustále v obraze. To je naprosto zásadní, protože svěřují svou důvěru vozidlu bez řidiče. Náš systém jim poskytuje personalizované informace o cestě v reálném čase ve vizuální i hlasové podobě a v případě potřeby umožňuje přímou komunikaci s řídicím centrem. Stavíme tedy most mezi cestujícími a autonomní budoucnost,“ uvedl Jan Kolář, CEO Passengera.

Česká společnost Passengera má již značné zkušenosti s globálními projekty. Mezi uživateli jejich systémů se řadí České dráhy, FlixBus, švýcarské Rhétské dráhy nebo metro v Rijádu.

 

Zatímco v Německu se minibusy L4 brzy vydají do ulic, v Česku aktuálně legislativa umožňuje provoz vozidel úrovně L3. Plně autonomní vozidla by mohla být podle plánů Ministerstva dopravy legálně nasazena od roku 2027.

 

 


 
Úvodní obrázek: Minibus společnosti Holon. (Zdroj: Holon)