Společnost Passengera oznámila, že vyvinula komplexní palubní systém pro autonomní minibusy německé firmy HOLON, které dosahují úrovně autonomie L4 (bez řidiče). Technologie české firmy bude nasazena nejprve v Hamburku, později i v dalších městech Evropy, USA a na Blízkém východě.
Palubní systém zajišťuje informační služby pro cestující, správu vnitřních i vnějších displejů, kamerový systém, detekci počtu cestujících, zvuková i obrazová hlášení, a také komunikaci s cloudem. Součástí je také cloudová platforma pro centrální správu vozidel, která usnadní zavádění flotil v dalších regionech.
„Cestující se musí cítit bezpečně, ale zároveň být neustále v obraze. To je naprosto zásadní, protože svěřují svou důvěru vozidlu bez řidiče. Náš systém jim poskytuje personalizované informace o cestě v reálném čase ve vizuální i hlasové podobě a v případě potřeby umožňuje přímou komunikaci s řídicím centrem. Stavíme tedy most mezi cestujícími a autonomní budoucnost,“ uvedl Jan Kolář, CEO Passengera.
Česká společnost Passengera má již značné zkušenosti s globálními projekty. Mezi uživateli jejich systémů se řadí České dráhy, FlixBus, švýcarské Rhétské dráhy nebo metro v Rijádu.
Zatímco v Německu se minibusy L4 brzy vydají do ulic, v Česku aktuálně legislativa umožňuje provoz vozidel úrovně L3. Plně autonomní vozidla by mohla být podle plánů Ministerstva dopravy legálně nasazena od roku 2027.