Zatímco Tesla nadále čeká na schválení režimu Full Self-Driving (FSD) v Evropě, Belgie nově projevuje vstřícnější postoj k autonomní dopravě. Po výměně ministra dopravy se tak může stát jedním z dalších států, které Tesle umožní testování a později i provoz FSD.
V pondělí 30. června 2025 vyjela v Jacksonville na Floridě do ulic první autonomní linka veřejné dopravy ve Spojených státech. Projekt s názvem NAVI (Neighborhood Autonomous Vehicle Innovation) je součástí desetiletého plánu U2C (Ultimate Urban Circulator), jehož cílem je modernizovat městskou mobilitu a postupně nahradit dosluhující nadzemní systém Skyway. O přípravách tohoto projektu jsme již dříve informovali.
Společnost Tesla se ve Francii dostává do problémů kvůli pojmenování Full-self driving (FSD), které česky značí „plné samořízení“. Takové pojmenování je poněkud zavádějící, a neodpovídá skutečným vlastnostem této funkce. Francouzské úřady jej označili za klamavou obchodní praktiku a stanovili Tesle ultimátum. Buď během čtyř měsíců tuto chybu napraví, anebo bude čelit masivním pokutám.
Nouzové brzdění je u vozidel jeden z klíčových prvků. Obzvláště pak, pokud může vozidlo dosahovat vysokých rychlostí. Dne 19. 6. 2025 úspěšně dokončila společnost Xpeng testy nouzového brzdění (AEB) na svém novém elektro vozidle G7 SUV, a to při rychlosti 130 km/h. Maximální rychlostní limit na čínských dálnicích je přitom 120 km/h.
Dlouho očekávaný plánovaný start robotaxi služby od Tesly je tu. Ve městě Austin ve státě Texas byly viděny modely Y vozů Tesla bez řidičů za volantem a s bezpečnostním personálem na sedadle spolujezdců. Ředitel Tesly Elon Musk oznámil zahájení služby v příspěvku na sociální platformě X a videa s dojmy prvních pasažérů už cirkulují po sociálních platformách.
Více jak milion tun vápence převezeno bez řidiče? Ano. Nejedná se o vizi budoucnosti, ale o realitu ve vápencovém dole Brønnøy v Norsku. Společnost Volvo Autonomous Solutions (VAS) zde dokazuje, že autonomní technologie mění tvář těžebního průmyslu již dnes.
Přestože pro nás v Evropě prozatím autonomní vozidla nejsou součastí našeho každodeního života a dosud jako dopravní prostředek nejsou reálnou alternativou, nepochybně jsou nám stale blíže a blíže, například na sportovních a kulturních událostech. Jasným důkazem je spolupráce společností WeRide a Renault Group, v rámci které byl provozován autonomní minibus na francouzských ulicích běhěm tenisového turnaje Roland-Garros.