Honda zahájila spolupráci s Helm.ai
12. 9. 2025
Japonská automobilka Honda a společnost Helm.ai Inc. se sídlem v Redwood City v Kalifornii budou spolupracovat na vývoji pokročilých asistenčních systémů (ADAS) pro sériově vyráběné modely vozů Honda, které by měly být uvedeny na trh do roku 2027, uvedly obě firmy ve společném prohlášení.
Qualcomm a BMW představili nový systém automatizovaného řízení
8. 9. 2025
Dne 5. září 2025 představily společnosti Qualcomm a BMW na autosalonu IAA Mobility v Mnichově nový systém asistovaného řízení Snapdragon Ride Pilot, který má posunout hranice komfortu i bezpečnosti v prémiovém segmentu. Novinka se poprvé objeví v elektrickém SUV BMW iX3, jež patří do nové generace vozů Neue Klasse.
UBER a Momenta plánují testovat v Německu
5. 9. 2025
Společnosti Uber Technologies a Momenta oznámily, že plánují začít testovat autonomní vozidla 4. úrovně v Německu během příštího roku. Chtějí integrovat technologie autonomního řízení, kterými disponuje momenta, do globální platformy společnosti Uber, a rozšířit tak svoje působí v oblasti robotaxi služeb po Evropě, a i do jiných oblastí.
Testy nouzových asistentů brždění při couvání
1. 9. 2025
Nouzové brzdové systémy mohou při couvání zabránit nehodám mezi osobními auty a ostatními účastníky provozu. Ale jak dobře fungují? ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), největší automobilový klub v Německu a jeden z největších v Evropě, otestoval deset modelů aut v různých scénářích. Ne všechny si v krizových situacích vedou stejně dobře.
Poslanci USA prosazují politiku pro autonomní nákladní vozidla
29. 8. 2025
Zákonodárci USA nedávno představili legislativu, která má za cíl vytvořit celonárodní politický rámec pro autonomní komerční vozidla. Návrh zákona má vytvořit federální rámec pro autonomní nákladní vozidla v USA.
Řízení na dálku? – klíčová fáze studie o vzdáleném řízení vozidel dokončena
25. 8. 2025
Výzkumníci z Oblasti autonomního řízení v Centru dopravního výzkumu (CDV) od začátku tohoto roku (2025) pracovali na realizaci projektu REMOTE – „Vzdělávání operátorů vzdáleně řízených vozidel jako kompenzace technologických omezení pomocí RC modelu pro praktický výcvik.“ Studie si klade za cíl odpovědět na otázky: Jaký vliv má teoretický a praktický výcvik na schopnost bezpečně a efektivně ovládat vzdáleně řízená vozidla? Jaké překážky z běžného provozu jsou pro vzdáleného operátora náročné? Jak moc se liší ovládání vzdáleného vozidla oproti běžné jízdě s vozidlem z pohledu řidiče? A mnoho dalších.
Aurrigo zahájí v Kanadě testování autonomního minibusu pro všechna roční období
22. 8. 2025
Společnost Aurrigo plánuje v Kanadě nasadit svůj elektrický autonomní minibus s čtvrtou úrovní autonomie. Projekt zahrnuje testování a po něm následující zavedení do provozu na veřejných silnicích. Tento autonomní minibus má být uzpůsoben k celoročnímu provozu, a měl by proto zvládat i obzvláště obtížné zimní podmínky.
Tensor představil první osobní autonomní vůz pro soukromé vlastnictví
18. 8. 2025
Americká společnost Tensor 15. srpna 2025 odhalila Tensor Robocar – první plně autonomní automobil určený k soukromému vlastnictví. Zatímco většina dnešních autonomních vozů je vyvíjena hlavně pro robotaxi služby, tedy sdílené samořiditelné taxíky objednávané přes aplikaci, nebo pro rozsáhlé flotily spravované velkými dopravními firmami, Tensor přichází s revolučním konceptem vozu navrženého od základu pro individuální uživatele.
Více autonomních řešení míří do Evropy
15. 8. 2025
Potenciál evropských zemí v zavádění autonomní mobility přitahuje poskytovatele řešení z celého světa. Nedávno oznámené partnerství mezi společnostmi Lyft a Baidu si klade za cíl přinést inovativní dopravní řešení již v roce 2026 do zemí, jako je Německo a Spojené království. Jde o odvážný krok směrem k transformaci mobility napříč Evropou.
NHTSA povolila společnosti Zoox provoz plně autonomních vozidel bez volantu a pedálů
13. 8. 2025
Americký Národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy (NHTSA) udělil společnosti Zoox, která je dceřinou firmou Amazonu, zásadní výjimku z federálních bezpečnostních předpisů. Tento krok umožňuje uvedení plně autonomních elektrických vozidel, která nemají volant, pedály ani jiné tradiční ovládací prvky.