web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Nuro koupilo firmu Ike

Společnost Nuro, jež testuje svá autonomní rovážková vozidla R2 ve třech amerických městech, koupila firmu Ike vyvíjející autonomní řízení pro nákladní vozidla. Sloučení těchto dvou firem je poměrně pochopitelné, neboť společnost Ike si od firmy Nuro ve svých začátcích v roce 2018 zakoupila licenci systému autonomního řízení. Jinak řečeno, firma Ike rozvíjela pro potřeby autonomních nákladních vozidel systém, který vyvinulo Nuro pro svá rozvážková autonomní vozidla. Segmenty autonomních doručovacích vozidel a autonomních nákladních vozidel se v logistickém řetězci výtečně doplňují, z čehož lze usuzovat, že se Nuro bude snažit v těchto doménách ještě více profilovat a budovat si pevnou pozici. Připomeňme, že firma Ike v letošním roce získala zakázku na vybavení tisícovky nákladních vozidel svým systémem.

Ike

Autonomní nákladní vůz Peterbilt společnosti Ike (foto: Ike)

Ve stejný den, kdy byla oznámena akvizice firmy Ike, byla zveřejněna též informace, že Nuro se stalo první společností, která obdržela povolení od kalifornského úřadu pro motorová vozidla k provozu autonomních vozů pro komerční účely. Jinak řečeno, společnost si od nynějška může od uživatelů účtovat poplatek za doručení zboží autonomním vozidlem. Doposud tyto aktivity musely být v rámci testování uskutečňovány bezplatně. Povolení se vztahuje na vymezené oblasti v kalifornských okresech Santa Clara a San Mateo, jež zahrnují města Atherton, East Palo Alto, Los Altos Hills, Los Altos, Menlo Park, Mountain View, Palo Alto, Sunnyvale a Woodside. Provoz je umožněn pouze na komunikacích, kde je nejvyšší povolená rychlost 56 km/h, přičemž autonomní vozidlo se nesmí pohybovat rychleji než 40 km/h, a to navíc jen za příznivých povětrnostních podmínek. Ačkoli společnost vyvíjí a v několika městech testuje autonomní doručovací vozidla R2, v rámci tohoto povolení bude Nuro prozatím nasazovat autonomní vozy Toyota Prius, k čemuž by mělo dojít začátkem roku 2021.