Dne 5. září 2025 představily společnosti Qualcomm a BMW na autosalonu IAA Mobility v Mnichově nový systém asistovaného řízení Snapdragon Ride Pilot, který má posunout hranice komfortu i bezpečnosti v prémiovém segmentu. Novinka se poprvé objeví v elektrickém SUV BMW iX3, jež patří do nové generace vozů Neue Klasse.
Systém nabídne řidičům jízdu po vybraných úsecích dálnic bez nutnosti držet volant, automatické změny jízdních pruhů i parkovací asistenci. Qualcomm uvádí, že technologie byla validována ve více než 60 zemích a v roce 2026 bude rozšířena na více než 100 trhů. Ride Pilot je postaven na čipu Snapdragon Ride SoC a společně vyvinutém softwarovém stacku, který splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy EU pro pokročilé asistenční systémy. Znamená to, že vůz dokáže samostatně řídit, zrychlovat i brzdit, ale řidič musí zůstat pozorný a být připraven kdykoli převzít kontrolu – nejde tedy o plně autonomní řízení.
Na vývoji se podílelo více než 1 400 inženýrů a systém je navržen jako modulární a umožňuje bezdrátové aktualizace, což má zajistit jeho dlouhodobou škálovatelnost a přizpůsobivost budoucím požadavkům. Součástí výbavy je i monitoring pozornosti řidiče, který má minimalizovat riziko nadměrného spoléhání na automatiku – problém, na který opakovaně upozorňují bezpečnostní experti.
Podle zástupců Qualcommu by se asistované řízení mělo stát „stejně běžným jako bezpečnostní pásy“. Firma vidí velký potenciál v rozšíření technologie nejen z hlediska bezpečnosti a pohodlí, ale i produktivity uživatelů. Zároveň oznámila, že Ride Pilot bude nabídnut i dalším automobilkám a jejich přímým systémovým dodavatelům, čímž se otevírá cesta k jeho rychlejšímu nasazení napříč celým průmyslem.
Automobilový segment je pro Qualcomm čím dál významnější. Firma je sice globálně známá především díky svým čipům Snapdragon pro chytré telefony, ale stále více se prosazuje také v oblasti automobilové elektroniky – od infotainmentu přes konektivitu až po pokročilé asistenční systémy. Jen ve třetím čtvrtletí roku 2025 vzrostly příjmy z automobilového segmentu o 21 % na 984 milionů USD a do roku 2029 Qualcomm očekává roční tržby až 8 miliard USD. Zapojením do vývoje pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) se Qualcomm snaží posílit své postavení na trhu, kde soupeří s firmami jako Nvidia a Mobileye.
BMW vnímá integraci Ride Pilotu jako důležitý krok k diferenciaci svých elektromobilů a potvrzení role inovátora v oblasti digitalizace mobility. Díky spolupráci s Qualcommem se chce zařadit mezi automobilky, které zákazníkům nabízejí komfortní i bezpečné technologie na špičkové úrovni – srovnatelné s řešeními Tesla (FSD), General Motors (Super Cruise) nebo Ford (BlueCruise). Pokud se systém osvědčí v praxi, může se stát jedním z katalyzátorů rychlejšího rozšíření částečně autonomního řízení napříč evropským i globálním trhem.