web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Wayve zakládá nové testovací centrum v Německu

Anglická společnost Wayve zakládá nové centrum pro testování a vývoj technologií autonomních vozidel v Bádensko – Württembersku, jedné z 16 spolkových zemí Německa. Plánuje zde nasadit novou flotilu testovacích vozidel, čímž posune vývoj svých autonomních technologií o krok dál, a zároveň posílí svou pozici ve středu Evropy.

Wayve je anglická společnost zabývající se vývojem autonomních vozidel. Pozor, čtenář by se měl mít na pozoru, aby si nespletl společnost Wayve s  Waymo (dceřinou společnost Google zaměřující se na robotaxi). Navzdory podobně znějícímu jménu se totiž jedná o odlišné společnosti. Wayve testuje svoje autonomní vozidla ve Spojeném království a ve spojených státech v Kalifornii. Nyní se má tento seznam nově rozšířit o Německo.

 

 

Wayve má k AI v autonomních vozech odlišný přístup než jiné společnosti. Zatímco většina tradičních řešení autonomního řízení spoléhají na tzv. modulární architektury, která rozděluje úlohy jako detekce, plánování trasy, řízení mezi více různých systémů, Wayve místo toho vsází na tzv. „End-to-end“ design. Všechny funkce jsou propojené jedním systémem, který z dat senzorů produkuje rozhodnutí pro řízení. Kromě toho také většina konkurence spoléhá na tzv. HD mapy, kvůli čemuž musí nejprve předem podrobně zmapovat oblasti, kde budou autonomní vozidla jezdit. Wayve tento přístup zavrhuje a buduje systém, který se obejde bez těchto HD map. To by jim potenciálně mohlo poskytnout významnou konkurenční výhodu, jelikož jiné společnosti (např. Waymo) musí při expanzi do nových oblastí vynaložit mnoho prostředků a času na důkladné zmapování, což by pro systém od Wayve nutné být nemuselo.

Proč Wayve chtějí testovat právě v Německu? Kromě toho, že tím posílí svoji přítomnost ve střední Evropě, je k tomu vedou i další důvody. V Německu sídlí řada společností zabývajících se mimo tradičními automobily i autonomními vozy. Patří mezi ně třeba Volkswagen, BMW či Mercedes-Benz. Jiné německé společnosti, jako Bosch a Aptiv zase vyrábějí klíčové systémy pro autonomní vozy. Německo má hlubokou automobilovou tradici a k autonomii přívětivou legislativu. Německo také nabízí poměrně rozmanité a náročné prostředí pro řízení, což se jeví ideální pro ověřování schopností AI technologií a vypilování jejich nedostatků.


 

Mohlo by Vás také zajímat:

Waymo plánuje rozšířit testování do nových měst

Další krok k automatizovanému řízení ve Švýcarsku

Autonomní Mercedes-Benz 3. úrovně


 
Úvodní foto: ilustrační obrázek (zdroj: AI Copilot)