web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Mercedes-Benz představí autonomní řízení L3 v USA

Mercedes-Benz je jednou z předních automobilových značek na světě, pokud jde o zavádění nových technologií. V Německu se automobilka stala průkopníkem, když obdržela schválení k provozu pro vozidla třetí úroveň automatizace. Stávající balíček asistenčních systémů (Driving Assistance Package) tak byl rozšířen o další senzory, zejména pak LiDAR, kamery nebo ultrazvukové senzory. Mezi další vymoženosti pak můžeme zařadit 4-GPS anténu, která stahuje data přímo ze satelitů, mikrofon v zadním okně pro detekci zásahových vozidel, a také senzor vlhkosti v podběhu vozidla. Autonomní rozšíření nese označení Drive Pilot a od 17. května je k dispozici u vozidel třídy S a elektromobilů EQS za příplatek 5000 euro, respektive téměř 7500 euro pro vozidla EQS. Existuje však řada omezení systému, především v rychlosti a jízdním prostředí. Primárně je Drive Pilot určen do maximální rychlosti 60 km/h, nicméně budoucí aktualizace umožní tuto rychlost navýšit. Autonomní systém je omezen na konkrétní dálnice, které jsou předem definovány a schváleny na základě navigačních dat. Stejně jako při nepříznivých povětrnostních podmínkách tak může být řidič vyzván k převzetí řízení, pokud však nezareaguje může vůz sám provést nouzové zastavení.

Mercedes-Benz EQS

Vozidlo Mercedes-Benz EQS s autonomním systémem Drive Pilot (Foto: Mercedes-Benz)

Obdržené schválení o provozu je sice uznáváno mezinárodně, nicméně je nutné respektovat legislativu dané země pro provoz této úrovně automatizace. Nyní se tak tato německá značka luxusních vozů připravuje na představení své technologie v USA, kde chce také získat certifikaci. Zaměřeno má na Kalifornii a Nevadu, kde v následujících týdnech předloží potřebnou dokumentaci. Automobilka však ví, že systém bude podroben mnoha kontrolám a schválení může trvat i několik měsíců. V Německu byl schvalovací proces hotový za 4 týdny. Automobilka přesto věří, že bude první, kdo potřebnou certifikaci v USA získá.