web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Tesla otvírá nové crash testovací centrum v Austinu

To, co pro mnohé uživatele vozů při rozhodování o jejich koupi může hrát největší roli, je jejich bezpečnost. Ta se s narůstajícím trendem automatizovaného řízení neustále zvyšuje. Testování bezpečnosti ať z hlediska ADAS systémů či velikosti deformačních zón je neustále sofistikovanější. Tento velmi rychlý pokrok je zaznamenán díky efektivitě testování. Testování je velmi často nejprve realizováno ve virtuálním prostředí, kde se nejprve zjistí potřebné množství údajů pro fyzické testování a až následně se přechází k testování fyzickému. Testování ve virtuálním prostředí má tu výhodu, že je možné ho opakovat za stejných podmínek, kolikrát bude nutné. Tím se následné fyzické testování časově zkracuje a jsou ušetřeny i peněžní náklady. S jednou z takových novinek, přišla Toyota, když představila aktualizované verze svých zkušebních virtuálních figurín simulující pasažéry vozidla. Ve fyzickém testování naopak AB Dynamics nově testují s novými, takzvanými „Soft Pedestrian 360“, jenž byly navrženy tak, aby je řídící systémy vozidel lépe vnímaly jako osoby na vozovce a celkově, aby vykazovaly lepší fyziologické vlastnosti člověka nejen při srážce s vozidlem.

Crash test s plným překrytím (foto: neznámý) 

S moderním pojetím fyzického testování nyní přichází automobilka Tesla, konkrétně jde o fyzické testování v rámci crash testů. Tesla bral vždy testování a bezpečnost svých vozů velmi vážně. Dokazuje to také fakt, že v několika uskutečněných nárazových testech získala hodnocení „Top Safety Picks“ a také pět hvězdiček v rámci testováni Euro NCAP. Například Model 3 získal při testování své bezpečnosti velmi vysoká ocenění z hlediska bezpečnosti včetně pětihvězdičkového hodnocení v rámci Euro NCAP a NHTSA jehož součástí bylo také hodnocení týkající se nejnižší pravděpodobnosti zranění. Za účelem zvýšení kvality fyzických testů nově vzniká testovací centrum pro crash testy v Austinu. Společnost Tesla všeobecně do testovacích procesů investuje velké peníze, včetně kupříkladu jejich testování v zimním prostředí na Novém Zélandu. Ke zkvalitňování těchto služeb také slouží shromažďování informací o nehodách vozů Tesla, ve skutečném silničním provozu. Tyto dopravní nehody jsou následně replikovány do testovacího prostředí, kde mohou testovací inženýři nastavit danou dopravní nehodu tak jak se stala dle skutečných událostí. Tím mohou získat velmi cenná data ohledně poškození vozu a v případě zvýšené četnosti poškození některých částí, se zaměřit na zvýšení jejich bezpečnosti a ochrany. To je zásadní rozdíl oproti ostatním testovacím skupinám jiných automobilek, kterým podobný styl testování vozů chybí.
O Tesle by se tedy dalo zmínit, že z pohledu ochrany svých řidičů a pasažérů na trhu s osobními vozidly dominuje. Jejich úspěchy z hlediska autonomního řízení však stále „pokulhávají“ za konkurencí. V tomto pohledu je velkým konkurentem například společnost Zoox, která slaví úspěchy jak v oblasti autonomního řízení svých vozidel tak i z hlediska bezpečnosti a ochrany svých pasažérů.