web Autonomne.cz

odkaz na homepage

MobileDrive pro vývoj ADAS systému začal používat digitální dvojčata

Při vývoji jakékoliv nové technologie je důležitá zejména délka vývoje, preciznost celého konceptu a následná rychlost spojená s kvalita testování dané technologie. MobileDrive začíná být svým novým přístupem k testování asistenčních systémů o krok před konkurencí. Tato společnost k vývoji svých pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) přizvala společnost Siemens Digital Industries Software, která MobileDrive poskytla jejich přístup založený na modelově systémovém inženýrství (MBSE) s využitím Siemens Xcelerator, jenž pracuje s technologií digitálních dvojčat. Tím si společnost MobileDriver ušetřila velké množství času a úsilí při testování a vývoji hardwaru. Nyní je pro ně jak časově, tak kvalitativně výhodnější celý svůj vývoj a testování směřovat spíše na software a k hardwaru směřovat až finální produkt.  

Ilustrační foto vozidla MobileDrive (foto: MobileDrive) 

Společnost MobileDrive byla založeno v roce 2021 a pracuje zejména na trhu asistenčních systému řízení či autonomní mobility jak z hlediska hardwaru, tak i softwaru. Aby byl jejich produkt stále maximálně konkurence schopný, poskytnutý software Siemens Xcelerator použili k vývoji řídících algoritmů a softwarových ovládacích prvků pro testování nejrůznějších prvků ADAS včetně asistenta pro jízdu v jízdním pruhu (LKA), nouzového držení v jízdním pruhu (ELK), asistenta automatické změny jízdního pruhu (ALC), asistenta nouzového řízení (ESA) či asistenta autonomního nouzového řízení (AES). Spojení Siemensu a MobileDrive bylo nutné zahájit již při návrhu metodiky a plánu pro testování ADAS. Tak vznikl celý řídící algoritmus, jenž řídí podrobný model založený na testování scénářů se zapojením řídících senzorů, dynamiky vozidla, základních technických požadavků a celého softwaru, jenž Siemens Xcelerator poskytuje. Tímto způsobem byl celý systém aplikován při virtuálním testování, které umožňuje celý virtuální model využívat jako digitální dvojče reálného vozidla a tím odstranit jeho softwarové a výkonnostní problémy dříve, než je fyzické vozidlo vůbec vytvořeno. Tím se krom celkové úspoře času také sníží nároky na náročnost testování hardwaru ve smyčce (HIL).  

MobileDrive si tak od této spolupráce slibuje zejména zefektivnění vývoje a výroby což se jim do jisté míry daří. V rámci jejich dodavatelských služeb pro různé automobilky došlo ke zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti, a následně byli oceněni normou ISO 26262 za funkční bezpečnost automobilů čímž tak přímo potvrzuje zvýšení bezpečnosti v testovaných vozidlech.