Pro budoucnost jakéhokoli odvětví jsou nesmírně důležité mladé talenty, neboť je to právě nastupující generace, která bude vědu, výzkum, vývoj a inovace v příštích desetiletích posouvat vpřed. V doméně autonomního řízení a umělé inteligence takové talenty v České republice jednoznačně máme. Jedním z nich je pan Patrik Vácal.
Projekt testovacího polygonu německé automobilky BMW Group u města Sokolov v Karlovarském kraji, který bude primárně sloužit k vývoji a zkouškám systémů autonomního řízení, je pro tento web navýsost relevantní aktivitou, což dokazuje fakt, že jsme se dění kolem něj zde již několikrát věnovali v sekci aktualit. Protože cítíme, že si zaslouží daleko více pozornosti, zřídili jsme tento samostatný článek, který budeme průběžně aktualizovat společně s tím, jak se budou objevovat novinky ohledně pokračujících aktivit kolem polygonu.
Rychlému vývoji na poli automatizace dopravy je nutno přizpůsobit nejen legislativu, ale také validační procesy. V platnost vstoupí nové nařízení Evropského parlamentu, které je poměrně zásadním způsobem upravuje.
Jedním z nejvýznamnějších odvětví, kam proniká automatizace, je zemědělství. Tento pro lidstvo naprosto klíčový obor v rostoucí míře využívá výhod autonomních strojů, které přispívají k nasycení zvětšující se lidské populace. O autonomii v zemědělství si s námi povídal přední odborník na toto téma působící na České zemědělské univerzitě v Praze, pan Milan Kroulík.
České právo široce upravuje odpovědnost za újmu nemajetkovou i majetkovou (tzv. škodu). Postačí nám současná úprava i v případech, kdy bude újma způsobena autonomním vozidlem?
V pražských Holešovicích vznikají u startupu Vanilla Robotics hned dvě autonomní vozidla – malý doručovací robot nazvaný Mini Pod a velký prostředek pro cestující jménem Pod. O těchto vozidlech a autonomní mobilitě s námi tentokrát hovořil spoluzakladatel společnosti Vanilla Robotics, pan Jan Sedláček.
S rozvojem automatizace silniční dopravy souvisí i zásadní předpokládaný klad: Zvýšení bezpečnosti provozu prostřednictvím odstranění chybujícího lidského faktoru. Pojďme si o minimalizaci újmy říci něco více.
Německá automobilka BMW Group patří celosvětově k nejvýznamnějším výrobcům automobilů, a proto věnuje patřičnou pozornost i asistenčním systémům a autonomnímu řízení. V posledních letech navíc buduje u Sokolova v Karlovarském kraji Vývojové centrum, které bude po svém dokončení sloužit primárně právě k testování vozidel vybavených vysoce automatizovanými funkcemi. O Vývojovém centru i postoji k autonomnímu řízení si s námi povídal tiskový mluvčí společnosti BMW Group, pan David Haidinger.