Analytická společnost Guidehouse Insights publikovala žebříček dvanácti nejvýznamnějších vývojářů autonomních nákladních vozidel, který přinášíme volně parafrázovaný.
Autonomní mobilita bývá často spojována především s automobily, jež jsou z uživatelského pohledu velice atraktivní, nicméně automatizace se ve větší či menší míře objevuje prakticky ve všech odvětvích dopravy. Výjimkou tedy není ani železniční doprava, kde je autonomie v mnoha ohledech již natolik pokročilá, že existují celé trasy obsluhované autonomním metrem nebo vlakem, a to častokrát natolik přirozeně a bezproblémově, že si to cestující ani neuvědomují.
Těžko bychom hledali společnost, která má takový dosah jako firma Google. Kromě internetových aplikací, nástrojů pro vývojáře, operačních systémů nebo třeba elektroniky má firma zastoupení i v oblasti dopravy, kde se věnuje vývoji autonomního řízení. Jednou z mnoha dceřiných společností je totiž firma Waymo, která je odbornou i laickou veřejností považována za špičku v této oblasti. O počátcích, cestě k úspěchu a také vozovém parku společnosti Waymo pojednává následující článek.
Autonomní vozidla jsou převratem nejen z hlediska technologií, ale jsou též silou, která má potenciál zásadně ovlivnit lidskou společnost. Tento potenciál však stojí a padá společně s tím, jak lidé danou technologii vnímají a jaký postoj k ní zaujmou. Z tohoto důvodu probíhají po celém světě průzkumy mezi veřejností, jaké názory na autonomní vozidla a autonomní mobilitu obecně mají. Čerstvě realizovaného průzkumu v rámci projektu ESRA neboli E-Survey of Road Users’ Attitudes se zúčastnila i česká populace díky aktivitě výzkumníků Centra dopravního výzkumu. S výsledky průzkumu seznamuje tento článek.