web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Pony.ai testuje vozidla bez operátora na palubě

Dravost čínských vývojářů autonomních vozidel výtečně ilustruje společnost Pony.ai, jež nově testuje autonomní vozidla bez přítomnosti bezpečnostního řidiče za volantem hned ve dvou zemích, a to Číně a Spojených státech amerických. V Číně se jedná o testování ve městě Kanton, zatímco ve Spojených státech jde o kalifornská města Fremont a Milpitas v Silicon Valley. Jízdy až šesti vozidel smí probíhat v pracovní dny od 10 do 15 hodin na silnicích s nejvyšší povolenou rychlostí 72 km/h, a to pouze za slunečného nebo lehce deštivého počasí. Pony.ai tyto jízdy využívá pro své zaměstnance jako formu robotaxi. Později by mělo být testování rozšířeno i do města Irvine, kde Pony.ai již v listopadu 2019 spustilo autonomní taxislužbu s operátorem na palubě, a po vypuknutí pandemie začala vozidla používat pro rozvoz zboží a potravin. Robotaxi bez obsluhy chce Pony.ai zpřístupnit veřejnosti v roce 2022.

Pony.ai

Autonomní vozidlo Hyundai Kona společnosti Pony.ai v Kalifornii (foto: Pony.ai)

Testování autonomních vozidel bez přítomnosti bezpečnostního řidiče za volantem na veřejných komunikacích je trendem, který se masivně rozmáhá od loňského roku a v letošním roce roste prakticky exponenciálně. V Kalifornii, jež je průkopníkem ve vývoji systémů autonomního řízení, disponuje v současnosti povolením k těmto typům jízd osm společností. Jmenovitě se jedná o firmy Waymo, Nuro, AutoX, Zoox, Cruise, Baidu, WeRide a Pony.ai. Kromě toho se lze s autonomními vozidly bez obsluhy setkat ještě v Arizoně, Texasu, Nevadě či Michiganu. V Číně kromě firmy Pony.ai provozuje autonomní vozidla bez obsluhy AutoX, WeRide a Baidu. V Evropě se lze setkat s autonomním minibusem bez obsluhy na palubě v Norsku.