Etická komise Ministerstva dopravy pro autonomní vozidla slaví pět let. Výroční konference otevřela diskuzi o budoucnosti autonomní dopravy v Česku.
Berlínský startup MOTOR Ai hlásí důležitý milník. Od investorů získal 20 milionů dolarů, které firmě pomohou dotáhnout certifikaci a zahájit širší provoz své technologie autonomního řízení úrovně 4 na veřejných silnicích. MOTOR Ai je mezi prvními evropskými firmami, které cílí na L4 autonomii s plnou auditovatelností a souladem s evropskou regulací už od počátku.
Obyvatelé a studenti města Cambridge mohou od konce června 2025 využívat službu autonomního autobusu. Jde o výsledek projektu Connector, na němž se podílí mimo jiné společnost Fusion Processing Ltd, která vyvíjí inovativní technologie v dopravě. Pro region jde o přelomovou událost – tento typ veřejné dopravy totiž funguje v běžném městském prostředí se smíšeným provozem – tedy s chodci, cyklisty i ostatními vozidly, a zároveň je plánován pro dlouhodobý provoz.
Zatímco Tesla nadále čeká na schválení režimu Full Self-Driving (FSD) v Evropě, Belgie nově projevuje vstřícnější postoj k autonomní dopravě. Po výměně ministra dopravy se tak může stát jedním z dalších států, které Tesle umožní testování a později i provoz FSD.
V pondělí 30. června 2025 vyjela v Jacksonville na Floridě do ulic první autonomní linka veřejné dopravy ve Spojených státech. Projekt s názvem NAVI (Neighborhood Autonomous Vehicle Innovation) je součástí desetiletého plánu U2C (Ultimate Urban Circulator), jehož cílem je modernizovat městskou mobilitu a postupně nahradit dosluhující nadzemní systém Skyway. O přípravách tohoto projektu jsme již dříve informovali.
Společnost Tesla se ve Francii dostává do problémů kvůli pojmenování Full-self driving (FSD), které česky značí „plné samořízení“. Takové pojmenování je poněkud zavádějící, a neodpovídá skutečným vlastnostem této funkce. Francouzské úřady jej označili za klamavou obchodní praktiku a stanovili Tesle ultimátum. Buď během čtyř měsíců tuto chybu napraví, anebo bude čelit masivním pokutám.
Nouzové brzdění je u vozidel jeden z klíčových prvků. Obzvláště pak, pokud může vozidlo dosahovat vysokých rychlostí. Dne 19. 6. 2025 úspěšně dokončila společnost Xpeng testy nouzového brzdění (AEB) na svém novém elektro vozidle G7 SUV, a to při rychlosti 130 km/h. Maximální rychlostní limit na čínských dálnicích je přitom 120 km/h.