Ministerstvo průmyslu a informačních technologií Čínské lidové republiky oznámilo na mítinku se zástupci automobilových výrobců zavedení nových pravidel. Výrobci nyní nebudou moci používat termíny „chytré řízení“ a „autonomní řízení“ při propagaci asistenčních systému pro řízení. Nová pravidla také zpřísňují podmínky pro použití vzdálených aktualizací těchto systémů (tzv. over-the-air, neboli OTA updatů).
Společnost Peugeot UK podnikla zajímavou studii, která se zaměřila na pohled různých generací na technologické inovace dostupné ve vozidlech. Zúčastnilo se jí více jak 2,000 respondentů zastupujících 5 generací. Technologie, propojenost, autonomie, šetrnost k životnímu prostředí – to jsou jen některé z oblastí, jimiž se tento průzkum zabýval. Takže? Jsme tedy připraveni na nové technologie v našich autech?
Společnost Pony.ai Europe, která je evropskou divizí globálně působící společnosti Pony.ai, obdržela povolení pro vědecké testování autonomních vozidel s 4 úrovní autonomie dle SAE v Lucembursku. Pony.ai Europe se tak stala první společností, která toto povolení v Lucembursku získala.
Dnes je jedním z určujících faktorů vývoje automobilů zajištění stále vyšších bezpečnostních standardů. Zvýšená dostupnost systémů asistence řidiče a snaha o zavedení autonomních vozidel znamená, že přistup k bezpečnějšímu silničnímu provozu není jen planý slib, ale potvrzuje skutečný zájem o jeho naplnění. V této oblasti se můžeme setkat s různými řešeními, které podporují zvýšení bezpečnosti. Za zmínku rozhodně stojí i nový elektro model společnosti Volvo Cars ES90, který je jako první z řad vozů Volvo doplněn o technologii 800V pro delší dojezd a rychlejší nabíjení. Ovšem největší prioritou tohoto modelu je bezpečnost.
Společnost Volvo Cars nedávno zveřejnila informace o nových metodách, které mají učinit jejich vozy ještě bezpečnějšími. Onou novou metodou je využití virtuálních světů generovaných pomocí umělé inteligence, které pomáhají při vývoji bezpečnostního softwaru, jako je například pokročilý asistenční systém (ADAS).
Dnes se zaměříme na autonomní vozidla trochu netradičně. Každé autonomní vozidlo využívá svou sadu senzorů v různých kombinacích. Někdo vsází na kamery a radary, někdo raději třeba na Lidary. Každý z nich pracuje na jiném principu, každý snímá jiná data. Kamery zaznamenávají obrazy, lidary a radary využívají zpětně odražené signály. Jak se tyto systémy budou chovat v případě nastražených překážek?
Společnost TIER4, známá hlavně v souvislosti s open-source softwarem pro autonomní řízení zvaném Autoware, odhalila svůj nový prototyp autonomního robotaxi. Jeho slavností odhalení proběhlo 22. března na akci spolupořádané městem Sagamihara, v japonské prefektuře Kanagawa a japonskou železniční společností JR Central. Nový prototyp robotaxi se obejde bez volantu i pedálů.